یک نکته برای یک دوست



 

قهوه باطعم آمریکایی
 

این متن را از زبان دختری است که 20 سال از عمرش را درآمریکا گذرانده واز تجربه هایش می گوید.


من دختری هستم از یک پدر ایرانی و مادری آمریکایی.دریکی ازبیمارستان های شهر نیویورک به دنیا آمدم.از همان موقعی که دیگه می توانستم خوب و بد را تشخیص بدم پدر مرا برای انتخاب آینده ام آزاد گذاشت.

من آزاد بودم خودم انتخاب کنم در مدرسه ایرانی ها درس بخوانم یا با بچه های آمریکایی همکلاس شوم.خانواده ام مرا آزاد گذاشتند تا خودم انتخاب کنم میخواهم

 با حجاب باشم یا بی حجاب.با اینکه پدرو مادرم مسلمان بودند اما من حق داشتم دین آنهاراانتخاب نکنم.

کسی مرا اجبار نمی کرد خودم را ایرانی بدانم.من می توانستم وطنم را فراموش کنم.

 

تحقیق کردم ،کتاب خواندم،تاریخ هردو کشور را کلمه به کلمه از بر کردم.یک روز در مورد اسلام مطلب می خواندم وروز دیگر در مورد مسیحیت ،یک شب با خواندن انجیل به خواب رفتم و شب دیگر با خواندن قرآن.

من هرگز برای انتخاب آینده ام تحت فشار نبودم.اماوقتی مهلت تمام شدانتخاب

 کردم.

انتخابی که حالابابت آن به خودم می بالم.به خانواده ام گفتم من دخترتون ایرانی ام کتابم قرآن وپیامبرم محمد(ص)است. من تصمیم دارم با حجابم ،عفتم،غرور زن بودنم را به چشمان هرزه این غربی ها نفروشم.20 سال پیش برگشتم ایران با پدرم.مادرم نیامد چون تحت تأثیر خانواده اش قرارگرفته بود.توی اون کشور به قول خودشون آزاد هیچ حقی را برای یک مسلمان قائل نیستند.

 

اما من در وطنم ایرانبه چشم می بینم هیچ تفاوتی بین مسلمان بامسیحی؛یهودی؛زرتشتی وآشوری قائل نیست وهمه ازحقوقی برابر بر خوردارند.به ایران که آمدم تازه فهمیدم امنیت یعنی چی وبرای مظلومیت ایران گریه کردم...

 

پدر ومادرایرانی اگر گاهی به خاطر مشکلات زندگی،سختی می کشی خوشحال باش که الان مثل گذشته ها نیست.خوشحال باش که جوانت پاک مانده چون اگرهنوز کشور را آمریکا و دست  نشانده هایش اداره می کردند تو به عنوان پدرو مادر اجازه نداشتی از بچه ات بپرسی کجا بودی .اگربچه ات مست به خانه می آمد حق نداشتی اعتراض کنی.تو فقط می توانستی به جوانت شب بخیربگویی عین پدرو مادر های آمریکایی .

 

خانم ایرانی افتخار کن به حجابت به متانتت وبه وقارت.افتخار کن به اینکه در کشوری زندگیمی کنی که به چشم کالا بهت نگاه نمیکنند.افتخار کن به مردت که با وجود همه تبلیغات فاسدغربی هنوز وفادار به زن وفرزندش رافراموش نکرده.

 

مرد ایرانی سربلند باش از این که هنوز در رگهایت چیزی بنام غیرت وجود دارد.

 

جوان ایرانی به مولایم آقا ابوالفضل قسم می خورم آمریکا صدای دهلی است که شنیدن سازش فقط ازدورخوش است .

 

هم وطن عزیزم ،آمریکا و تفکر آمریکایی،پول وثروت و هرآنچه را که آرزو کنی به تو هدیه میدهداما در عوض هویت،شخصیت ،آبرو،شرف و نجابتت را به یغما می برد و بهایش را هم نمی پردازد.

 

خواهرو برادر ایرانی ام تمام این حرفهارا کسی نوشته که 20 سال از عمرش را در آن گوشه دنیا زندگی کرده و همه چیز را به چشم خود دیده چندماه پیش که برای دیدن مادرم به نیویورک رفتم ازاینکه یک جوان ایرانی ام و حجاب یک دختر مسلمان را دارم احساس غرور می کردم.مادرم با دیدن دخترش با آن ظاهر آراسته که فقط خدارا شکر می کرد.

برایش از ایران وایرانی تعریف ها کردم و اوهم علیرغم مخالفت خانواده اش این بار با من به ایران آمد برای همیشه.

 


 

عزیز ایرانی بیا قدر کشورمان را بدانیم و هیچوقت و به هیچ قیمتی این بهشت را با سرایی که آنها در غرب از آن تعریف می کنند معاوضه نکنیم.من خوشحالم ،خوشحالم که درخاک وطنم زندگی می کنم؛به آسمان آبی اش نگاه می کنم؛در هوای پاکش نفس می کشم؛کنار مردم غیورش... و در خاک مقدسش خواهم مرد.

 

زنده وسر بلند باشی ای ایران و ایرانی

منبع : http://3nika.blogfa.com/post-36.aspx

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد